2017年8月24日 星期四

尼泊爾ABC徒步行 (十) -第一次討厭我觀光的地方- 加德滿都


七點幾就自然醒,八點出去食早餐,食朋友Auch 推介果間 rama's kitchen所謂最好喝的奶茶,去到冇客,得一個疑似老板,有個職員仲要我食食吓先出現。

點了 simple breakfast 但都唔 simple ,有多士 炒蛋 薯仔,食到好飽,都唔使R300。跟餐有杯細奶茶,不同山上的奶茶,這裡的比較有 texture,但略嫌太甜。食完仲唔知點解去到 patan square 後胃痛。


一條友去猴廟
坐的士去猴廟,出發前已向旅館職員問大概價錢 。去猴廟用左R250, 都頗遠。時間尚早人不多。一來到就有條比天壇大佛仲長的樓梯,平時行冇問題 ,但行左八日山的我一上樓梯頓覺雙腳乏力,龜速前進; 未上到山就俾保安捉去買飛 外國人R200. 因為有少少雨,廟上猴子不算多,但也有少數搶祭品食。不用一個鐘就睇完LP話要用一整天來看的猴廟。


左上: 的市落車的地方
右上: 行上猴廟的長命斜樓梯,對行左8日山的我的確是挑戰
左下:終於都行左上去
右下: 從售票處望向加德滿都,照色一般啦


怕猴子的人最好別來猴廟








本來想去埋附近的國家博物館,但因想爭取時間早點回 thamel買手信,加上離開猴廟只是九點半 ,博物館未開,決定唔去,直接坐的士去另一世遺古蹟 patan的杜巴廣場。

一條友去Patan 的杜巴廣場
在猴廟的另一條大問截了架剛落客的的士,R400 去 patan的杜巴廣場。 上左車佢話以為我係去 thamel果個杜巴廣場, 又話 patan好遠,要六百。於是我落車,佢就開車追來話400 都ok, 我就上番車。

其實司機冇講錯,去 patan 果然好遠,坐左半個鐘。司機在 city gate 售票處停車,又花一千大元入場。想按 lonely planet walking tour city gate繞過一些文物行去杜巴廣場,但我發覺好難跟。原因係入面啲文物全沒有英文名,街道亦冇名,我完全唔知自己係咪行啱。結果行到一半我真的迷路。問當地人怎樣去 x廟宇,結果來了 y。


一個人在Patan 的杜巴廣場迷路。奇怪一直都不見其他遊客

受地震影響,廣場外圍的殘破不堪

Golden Temple原來隱身於其中一幢住宅大樓後面

在一個疑似住宅區的廣場終於見到一個老外遊客。 問老外我們究竟在哪裡 ,佢都要用maps me 去搵。佢見我跟舊版中文版 LP個地圖來行,於是拿出他的最新英文版 LP來比對,始發現原來我手上的那條 walking tour 路線在新版LP已經沒有了 ,估計是因為地震,原有路線已行唔通,難怪一路走來覺得有啲路唔係路。事實上這些古蹟也沒有被好好保護,附近亦有很多民居生活在這些古蹟旁,很多本地人坐在附近閒聊擺賣,更有小孩在古蹟嬉戲,互相在本來已相當脆弱的古蹟投擲硬物。我不知道我們外國人付的入場費被用來做些什麼。

就在我跟老外困惑於我們究竟在哪裡之際,一個本地人叫我們跟他走,說 Golden Temple就在前面的小巷裡。我有點戒心,但見老外跟去,就跟住去,始發現本地人沒有騙我們,眼前一毫不起眼的小巷竟然真的是 Golden Temple的入口。真係唔講唔知。我決定放棄繼續跟 LP條路線行,隨心在杜巴廣場行就算。不過我後來誤進 golden temple的正門,被保安看到,要我俾50R入場費。


Golden Temple。右下是正門,一不留神就會錯過

離開 golden temple就向著充斥遊客的方向來到了(本來)壯觀的杜巴廣場。不知為何胃痛加劇,加上廣場內路過的電單車及廢氣甚多,塵土飛揚,令我受不了。很多古蹟都被地震破壞,廣場內的展板顯示很多木工及婦女被聘修復古蹟。



隨意進入了一座沒有標示英文名稱的建築物,被入面的職員叫我出示門票,始知道這裡是 LP推介的 Patan Museum, 本來是皇帝的寢宮。 內裡有很多佛象及其他佛教擺設,我對此興趣一般。最喜歡部份窗前放了軟墊,可窺看窗外景色之餘又可以讓胃痛+走累的我歇一會


@Patan Museum,終於找到片刻的寧靜

Patan Museum的展品。不少雕像以情慾為主題



走累了的的坐在Patan Museum的窗台上窺看窗外的人生百態


曾經輝煌的古蹟因為缺乏監管保護淪為了兒童的免費遊樂場



尾隨了一對老外遊客和他們的導遊,發現了博物館內負責維修文物的師傅





本來想過在博物館的花園 cafe 吃午餐,但一看餐牌發現 tax  & service charge高達23%,覺得太搵笨,唔去。出去,那個會講幾句英文的博物館保安叫我拿出我的 LP show me sth, 我懷疑他是否看懂我的簡體版 LP, 只見他翻到 Patan那一頁,隨意指了指書內某些字問我要不要買書上指的東西,他可以幫我。我根本不知道他想我買什麼,扮聽唔明笑笑口就冇理佢了。

出到去,又係一片塵土飛揚。逃到旁邊另一間可進入參觀的建築物 ,又有職員要我出示門票。但這次我真的不知道這座是什麼建築,只知道是重要的建築。隨意拍些照片就算了。


由於胃痛,雖不肚餓但應該要吃東西,於是嘗試在廣場找家寧靜的 cafe. LP說這是很多外國使館及餐廳臨立的地方,但我眼前去卻是擠滿車輪及廢氣的鬧市,只要稍作停留,隨時會有十架電單車在身邊近距離閃過,廢氣充天。胃痛的我實在受不了這個變了樣的古城。我決定立刻找車回 Thamel,我不想再待在這裡。

在古城口向的士司機問價。今早旅館職員跟我說從 patan thamel只要 R300,但這班司機開價五六百,我扮走,佢地都只肯開400,於是我決定跟著離開古城的車輛的方向找的士。我估計那是公路的方向。

一個人在Patan「吸塵」
可是,我發覺行出大路的想法實在是「超錯」。因為愈接近公路,路上的車輛及廢氣就更多,簡直像到了人間地獄。試想像有幾十架噴出廢氣的車輛在身邊疾馳,它們噴出的廢氣再加上地上被汽車濺起的大量塵土就是我當時的畫面。是他媽的令人崩潰。本地人怎麼受得了?更糟的是,一路走來都沒有看見的士。他媽的我究竟要等幾耐先可以離開?這刻我很後悔剛才「賴有性格」走人唔上的士。莫講話400R, 600R我依家都殺。

終於來到了同樣塵土飛揚的公路口,不少本地人在等公車。觀察了一會,大致知道的士會在哪邊出現就行去等。絕望地等了大概十分鐘,終於有殘破的的士出現。司機開價六百,我不敢還價三百了,還價四百成交。坐上了的士也不等如逃離塵土飛揚的世界。因為這裡的的士都不關窗又不開冷氣。坐在車上同樣得食塵, 只是比在路上食少一點點而已。惟一慶幸的是的士上播的尼泊爾流行音樂都幾好聽。我第一次討厭我觀光的地方。我討厭加德滿都 !!

圖左、右上: 攝於搵的士的路上。那時還未進入「人間地獄」
圖右下: 攝於的士上。終於都可以逃離「人間地獄」

在的士上食了半小時塵後終於回到 thamel. 昨天埋怨 thamel為什麼作為遊客區都那麼塵土飛揚,經歷過 patan之役後我方知道原來 thamel在加德滿都已經算是空氣清新.


空氣清新“但一片泥濘的thamel旅遊區。這路叫人怎麼過??


回來後第一件事是找吃的。之前 Panny跟我推介過日本餐廳桃太郎,我仲笑佢點解要喺尼泊爾食間本野。現在我明白這邏輯了。



點了個親子飯加奶茶,五百蚊,都幾似

食飽就買手信。我發現 thamel賣的手袋手飾跟大陸的很相似,甚至可能旺角都有,吸引的手信不多

六點幾回到 hostel. 約了 ABC 山友七點在 「Or2k 」地中海餐廳等,但一直都冇收到他們的消息。七點來到餐廳,搵晒三層都唔見佢地,估計佢地可能大塞車未番到加德滿都,但我沒有 sim card Wifi, 跟他們失了聯,無奈之下在餐廳門口死等。等到就來七點半想放棄之際,突然見到 Panny匆匆跑來。原來佢地真係大塞車,七點先番到來,一路上佢地張 sim card又冇訊號,通知唔到我。其他人仲喺酒店 check in, 佢一個人先跑來搵我。

既然其他人都未食得飯,我叫 Panny帶我去買缽。啲店間間都開價貴成倍,好在Panny 之前買過,大概知咩野價位,幫我講平一倍,仲include 埋敲棍同缽墊。老板指住佢個年青男職員話include埋佢。

買完缽就番去 Or2k食飯。佢地尋晚已經在 pokhara分店食左次,今晚再 encore. 雖然這是地中海餐廳,但內裡氣氛反倒似酒吧,大家坐在地上的墊上,白色的衣物都變了螢光,很有氣氛,實在想不到原來是素食餐廳。五個人食埋單五千幾R, 一人唔使港幣一百蚊。


@「Or2k 」地中海餐廳


Last day at Nepal
八點起床 簡單執拾行林後來到了一間 bakery cafe食早餐,店內都是遊客。這裡早餐份量較昨更的少,但有好喝的咖啡。

之後盡最後努力用晒手上所有尼泊爾錢。最後買多筒萬樂珠同磁石鐵,仲有原價150因我得番135而成功以135買的廉價手鐲

十點半回 hostel check out, 因我只剩最後五百,於是叫旅館職員幫我叫一架500去機場的的士。旅館職員幫我出街截,截到架泥鯭的但都要400.車上有個老外要去移民局,佢唔滿意點解我都上左車但佢要付全費。的士司機詐傻扮懵,老外無奈付全費。

由於塞車,我都差唔多成個鐘先到六公里以外的機場。我發現這個城市的交通燈大多已報廢。路上交通由可憐的交通警在路中心食住塵指揮。呢份工真係幾多錢都唔應該打。會短幾年命。



來到機場,只見一條長長的人龍。一問之下原來這是排隊入機場門口安檢的人龍。等check in 的人那麼多,安檢 x ray就那一條。結果我等左成個鐘先入到去。好不容易入到去 ,我排check-in 果條隊個地勤阿姐手腳又慢 。排到我果陣仲話要收工,叫我排隔離人隊。頂佢!!我發脾氣話我唔想再排過,隔離隊個地勤哥哥話可以幫我做埋。這個加德滿都機場真係唔係好惦。入左閘坐機場內的巴士上機,架車當然冇冷氣。比較之下,原來印度機場係咁先進。雖然得果45分鐘上網時間,起碼架 shuttle bus 有冷氣先。






Ps 飛機餐啲飯真係好食 但份量太少
Ps
此刻躺在德里機場的梳化上打日記




沒有留言:

張貼留言

跟Mirror 悲喜與共 - 記Mirror Feel the Passion Concert

入坑三年,終於可以以合理距離現場睇到Mirror 12子的演出。雖然去年有兩次機會見到mirror,分別係迪士尼Fantastic Meet活動的mini concert 同埋喺會展搞嘅12怪盗分享會,但兩次的體驗都頗災難性。迪士尼那次雖然已提早兩小時去擺位,但因係唔夠早,連鏡仔...