2008年9月25日 星期四

脾虛火盛

其實呢篇blog係打俾我自己睇。因為我驚唔記得中醫師講過d乜。


自從五月從沙巴回來之後,一直備受四肢痕癢的問題困擾。阿媽話果d係「風」,要我去睇中醫。可是食中藥是我人生中最怕的事情之一。每次飲中藥,都要經歷幾分鐘心理掙扎。好不容易飲完,還要克服最關鍵的是那一口胃氣。如果沉不住氣,藥很易會被嘔出。小時候試過把中藥嘔出,媽媽把藥翻煎,要我再受一次折磨,苦不堪言。


因為怕中藥,又懶,結果「藕」左幾個月先肯睇中醫。希望可在四川之旅前痊癒。


以前睇中醫會去藥材鋪,感覺較原始。今次我去粉嶺健康中心的中醫部,那裡的醫師多是浸大/ 中大畢業的年青人。中醫部的格局跟西醫部差不多,要登記,要論籌,很有系統。登記後,先到評估室度高磅重量血壓及作初部評估。中醫師會把我的病況輸入電腦。之後到診療室見主診醫師。中醫說望聞問切,醫師的確問了我很多問題。不過今次係我第一次自己一個睇中醫,有些問題我不懂怎樣回答。例如 : 怕唔怕熱? (乜有人唔怕架咩 ? )  、係咪會有汗? (乜唔係人人都有架咩? ) 、大便點樣? (解決完就走,真係冇乜留意 ) 、月經點樣 ?(這個...該怎麼形容? )、係咪特別怕唔怕凍? (乜有人唔怕架咩 ?)、個人係咪好 「支力」?  


糊里糊塗地回答了醫師無稜兩可地的問題以後,醫師幫我把脈及觀察我的舌頭。她說我脾虛火盛,連舌頭都有「火」。成因係食得太多熱氣野同生冷野,生活壓力大,睡眠質素不佳,日積月累便形成「風」,故我要食藥驅「風」,還要戒食生冷及熱氣的食物、牛、海鮮、冷的生果、奶茶咖啡 。醫師說所有即沖的飲料都要戒,因為d 原材料被炒過,會很熱氣,但不建議我飲涼茶散熱,因為很多涼茶都傷脾。我問咁大日熱氣點算,佢話等佢打埋條 fomula 先答我,不過後來又冇答我。


完成診療,醫師 print 出一藥方給我去配藥。還記得以前睇中醫d 藥方都係鬼畫符,從來都唔會睇得明自己究竟要食乜。時代進步了。取藥時,阿叔見我係後生女,再細心教我點煎藥 (雖然我都係俾阿媽幫我搞 )。藥要先浸水十五分鐘,水要比藥高一寸,再用中火煎三十分鐘,煎至一碗水,並預留少許作翻煎後用。四小時後再翻煎,煎好的藥要同第一次煎時預留的藥兩溝,藥力會比較平均。


4 則留言:

  1. 你現在食咗中藥如何?如果仲有痕,你可去仁愛堂中藥流動車睇,好平但係好好,我睇果個中醫姓陳,1,6屯門,2 沙田, 3將軍澳 ,4 天水圍,5寶琳邨,你上網找找詳情 www.yanoitong.org.hk
    還有其他中醫師
    不用中藥,用藥粉,5日$150
    我身痕也好了,媽媽腸胃差,食瀉藥也去不到廁所,睇左好好,你試下la,希望幫到你
    [版主回覆10/02/2008 10:58:00]Thx for your advice!!  5日$150真係好抵睇。你之前係因為咩事而身痕?

    回覆刪除
  2. 初起頸痕,後全身痕,最惨連頭都痕,初初以為家中曾有白蟻,滅蟲後的藥敏感,但是全屋清流晒連床褥都丟走,洗到澈底都一樣好痕,入夜睡了最痕,朋友話我心理作崇,西醫又看好,姐姐介紹我去睇仁愛堂流動中醫車,佢比左5日藥,我食左1日已無痕, 中醫師話我肝熱
     
    你試吓la.我媽媽好幾年上廁所很困難,現ok,初初我媽見咁平又唔係好信,佢睇咗好好多

    回覆刪除
  3. 花蝴蝶 :
    食藥粉? 咁咪仲恐佈? 我寧願飲藥好過囉~~~如果食藥粉D粉痴落口腔其他地方, 咁咪仲慘, 久唔久就撩到未落肚既藥粉出黎
    不過都係個人喜歡。
    版主,呢D純粹係個人既意見。

    回覆刪除
  4. >>脾虛火盛
    呢啲係好常見嘅情況,早些睡,減少吃煎炸spicy的東西,加埋吃中藥,應該會有改善的,好少事啫
    [版主回覆10/15/2008 19:29:00]多謝各位blog友關心。經過連日來的戒口同治療我已經好番好多了!!

    回覆刪除

跟Mirror 悲喜與共 - 記Mirror Feel the Passion Concert

入坑三年,終於可以以合理距離現場睇到Mirror 12子的演出。雖然去年有兩次機會見到mirror,分別係迪士尼Fantastic Meet活動的mini concert 同埋喺會展搞嘅12怪盗分享會,但兩次的體驗都頗災難性。迪士尼那次雖然已提早兩小時去擺位,但因係唔夠早,連鏡仔...