2015年8月14日 星期五

窮遊伊朗(十三) - 最美古村 Masuleh


離開古宅之城Kashan,我們向據稱是伊朗最美的村莊Masuleh出發。話明係村莊,當然不會有車直達。我們要先去Masuleh附近的城市Rasht,再由Rasht搵車入Masuleh

KashanRasht的巴士是中午出發,晚上到達。但因安全理由,加上不想花錢在Rasht的旅館過夜,我們不想晚上到達Rasht,希望拖到凌晨坐最後一班夜車去Rasht,在巴士過一晚,天光了就在Rashtbus terminal買後天晚上前往Tabriz的通宵巴士飛,再找車去Masuleh。於是決定捨棄從Kashan開到Rasht的巴士,先回首都Terhan,再在Terhan找到最夜開往Rasht的巴士。預計從TerhanRasht的車程是5小時。




六點到達Tehran bus terminal南站,由於這個車站沒有開往Rasht的巴士,我們得打的去另一個terminal – Terminal Azadi。反正有時間,我們本來想坐地鐵去,但巴士司機建議我們坐的士,因為路程很遠。的士司機開價20(HKD$60),我覺得太貴,講價至15萬,佢話OK,但要等多個客。另一個略懂英語的的士司機加把口,問我地點解20萬都唔上車,等都唔知等到幾時。我話我地冇錢,佢話我地來旅行點會冇錢。Anyway,反正我地就係要拖時間坐最後一班車去Rasht,等一陣慳D錢又有乜所謂?

等左20分鐘,終於俾的士司機拉到個客,係一個來自Rasht的青年工程,都係去Terminal Azadi再去Rasht難得遇到Rasht當地人, 當然要問吓價。 青年說從Rasht打的去Masuleh只要30Rails (around HKD$90)我地聽日搵車去Masuleh就以呢個價為目標。

來到Terminal Azadiz,慣例又係有很多拉客人士問我地要坐車去邊。Rasht青年幫我地搵到架去Masuleh附近的鄉鎮Fuman的巴士,馬上就開。到了Fuman之後,可以自己搵車入Masuleh。但我們就是不想天黑到,於是婉拒了Rasht青年的好意,自己再搵車。 好快又有第二個拉客人把我們帶到另一家巴士公司的counter,買了晚上11:15pm Rasht 的巴士飛,20.5Rails (HKD$60)

買了飛就在terminal的餐廳吃了個kebab chicken rice16 (HKD$48),又貴又唔好食。食飯時擺了個烏龍。原來餐廳係男女分隔的。男人可以在有枱有椅的area食飯,女人就只能在餐廳一角的上面席地而坐咁食飯。我地貪方便誤闖了男人區,被男食客勸走

食完飯搵個位坐低等巴士寫日記。我地兩個中國女子又引來一些好奇目光。其中坐我地前面一個四眼仔最煩,不斷用我地聽唔明0既波斯語 + 英語問我地問題,同佢影左張合照之後都仲未夠,又話要坐0係我同Rachel中間影多張。我同Rachel都唔想再睬佢,扮聽唔明冇理佢。但佢契而不捨,仲搵埋佢個家姐來,話佢家姐0係度望住以證明自己沒有什麼不軌意圖。伊朗男女授受不親,我地話佢家姐可以坐0係我地中間合照但佢唔可以,佢都仲繼續問。後來坐Rachel身旁的一個西裝友用英文問我地係咪俾個四眼仔騷擾, Rachel同西裝友講想四眼仔保持安靜,西裝友就仗義幫我們用波斯語勸停四眼仔。 四眼仔之後就真係靜左好多。直到佢夠鐘上車, 佢同我地講nice to meet you, I will miss you就走左。

圖上: 為怕認錯巴士公司而在 bus terminal 拍下的照片。職員以為我影佢地,企定定俾我影; 圖下: 侯車時「潦」我玩的男童

半夜三間到
11:15到我地上車。呢程車完全瞓唔到。因為架巴士一直在Terhan兜路搵客,車上的職員又不停在車門大叫「溜生意」。好不容易終於離開 Terhan,以為可以靜下來,點知半夜三間俾人叫醒要我地換第二架車。第二架車得番車尾有位,仲要係非VIP bus,感覺十分擠迫。坐左唔夠一個鐘,司機叫我地落車,原來已經到左Rasht,當時只係夜晚四點幾,天仲未光。我地計劃失敗,始終未能拖到天光。

下了車,回過神來,這並不是terminal,而是市中心一個不知名的路口。由於完全唔知自己0Rasht邊一度,剛好又有的士司機溜生意,我們的唯一選擇是坐的士去terminal,在terminal等天光。

遇到好人清潔工
夜媽媽來到了Rasht bus terminal。這個bus terminal是由多家巴士公司各自的counter及各自的等候室組成,而且也不是24小時開放,所有的等候室都鎖了門,風涼水冷,都不知道可以在哪裡坐天光。正徬徨之際,一個估計是清潔工之類、穿上水鞋的哥仔出現,向我們說 no bus用身體語言問他bus terminal 幾點開,佢話 6:30am。之後佢跟我們做了個睡覺的手勢,示意附近有一個可以讓我們休息的地方。見我們一臉猶疑,他又打了個手勢叫我們跟著他走。本來夜媽媽跟一個陌生男人走是挺危險的。但我直覺覺得呢位哥仔清潔工係一個好人,而且我們也很需要一個可以休息的地方,就決定跟他走。

祈禱室過夜
哥仔帶我們離開terminal,過馬路,來到一家小屋。打開小屋的門,竟然是一家女子專用的祈禱室,仲有地顫及暖氣,又冇人用,簡直太太太太太驚喜了!! 坐低冇耐,哥仔敲門,拎左d方糖俾我地。雖然唔係好明俾方糖來做乜野,但我們都很感激哥仔帶我地來到這個好地方。車站的24小時開放祈禱室大概是伊斯蘭國家獨有的風景。



祈禱室之夜

難得有地顫,又沒有其他人在場,我索性整個人躺下來休息,只是地面有點冷和濕氣。好不容易睡著了,又陸續有其他女人來休息或聊天,結果我在祈禱室還是睡不了多少。

6:30am,哥仔又敲門,送來了兩杯熱茶,告訴我們巴士站已開了。Rachel急不及待要出去睇吓有冇聽晚去Tabriz的巴士飛賣,但我實在太睏,亦不認為那麼早會有飛賣,就叫她先出去視察,自己留在祈禱室多歇一會。Rachel便著我拿出放在我背包的親善禮物 - 「福」字揮春及中國繩結來,要送給哥仔。天啊!  一夜無眠,她怎麼可以這麼清醒??

Rachel 走了不久就打電話給我,說有兩間巴士公司的櫃檯已經開始辦了,叫我快來。我只好收拾行李出去找她。RashtTerminal也不小,巴士公司又沒有英文名,Rachel也難以說清自己的位置,我也不知道要在哪裡找她。幸好甫離開祈禱室就見到哥仔。哥仔跟我說 “your friend ! ”,示意我跟著他走,把我帶到Rachel那裡去。哥仔又笑笑口指一指我,作了個睡覺的手勢,似是笑我掛住瞓覺,賣甩左一個人出來搵巴士的Rachel。哈哈!

會合Rachel後,她說這兩家巴士公司都沒有去Tabriz的巴士。職員叫我們8am之後到另一家巴士公司去,那裡有到Tabriz的巴士。於是我們先輪流到toliet梳洗。Rachel說估計哥仔是terminal餐廳員工,所以剛才拿了兩份親善禮物去terminal的餐廳找哥仔, 當時哥仔不在,於是把禮物交了給餐廳老闆。但老闆不領情,仲話要收我地錢 (唔知係咪哥仔俾我地果兩杯熱茶要收番錢)我們估計哥仔最後都係收唔到果兩份親善禮物俾老闆丟左。

早上八點,買了明晚去Tabriz車票,我們就在terminal 外搵的士入Masuleh。的士司機開價50萬,我地還價30萬,又引來一班司機參與講價行動,連疑似收左工0既哥仔都突然出現參與,拿出手機按價錢幫我地講價。司機們還價至35萬,驚我地唔明,仲拎左35萬紙幣出來確認我地堅持30萬,Rachel仲拎走司機張5萬紙幣示意我地只接受30萬,司機們都哈哈大笑,最後32萬成交。其實5萬都係十幾蚊港紙,一人都係俾多幾蚊,但當時就係對講價樂此不疲。後來我們在Masuleh遇到了獨自到伊朗旅行的香港女孩。她在當地朋友的講價協助下從Rasht市中心坐的士去Masuleh,費用竟然80Rails。好彩我地昨日在的士上偶遇Rasht 工程問左價。如果唔係又會被牢。臨走時,我們再拿出另一個中國繩結 +「福」字揮春送給哥仔,報答他昨夜之恩。哥仔收到禮物,一臉茫然。

Rasht坐車到Masuleh要個多小時。這邊比較近海,空氣較濕潤,樹木也較多,風景跟之前到過的伊朗城鎮很不一樣,難怪吸引那麼多本地遊客來遊玩。我努力撐著眼皮想多看看車外的風景,但昨晚一夜無眠,最終都是撐不住,不停打瞌睡,睡得比昨夜在祈禱室還要好。

我們在Masuleh村口下了車。背著沉重的大背包,拖著疲倦的身軀及因為唔夠瞓而function唔到0既腦袋,我連應該向左定向右行入村都分析唔到。想打電話給Lonely Planet 香港朋友介紹的Mehran Hotel訂房,又因為張sim card有問題而打唔到。後來 有個當地人走來問我地係咪搵hotel,佢話佢有朋友開hotel,一看他手上的hotel名片,碰巧就是Mehran Hotel,原來就在山坡上視線範圍不遠處,走路只需五分鐘。拜託他幫我們打個電話問有冇房,老闆略懂英語,在有點雞同鴨講的情況下我get到佢地有房,50萬一晚,價錢不貴,於是就決定

終於遇到香港人
步行入村去Mehran Hotel,雖說路程才5分鐘,不過因為都是上斜,又有點睏,又背了個愈來愈重的大背包,走起來挺吃力。Check in 之後,老闆說昨來了個香港女孩。當他準備帶我們上房時就見到一個女孩在旅館外面的空地上看風景。老闆說那個就是香港女孩了。馬上上前相認。這個香港女孩叫Kimmy,已經是第二次來伊朗了。這次她一個人來,只逗留6天,下午就要離開Masuleh。她跟我一樣都是星期六從Terhan坐飛機番香港。我約好她到時在Terhan一起蹓躂坐的士去機場省點車費,交換了伊朗手機號碼,之後便跟老闆上房了。

Mehran Hotel 50Rails (HKD$150)一晚的房費大概是我們在伊朗的旅程中最便宜的。這旅館在lonely planet 的評價不錯,但在trip advisor 的評價很差。D都係嫌唔夠乾淨、冇坐廁、床太硬之類。但作為貧賤backpackerMehran Hotel已經超出我的預期。這裡是山區,本來就不能期望會有太完善的設備。而且這裡景觀無敵,房間夠大,熱水又夠熱,老闆D都唔吝嗇旅館的煤氣。明明天氣不太冷,他也要為我們準備24小時的煤氣暖爐。代價是房間會有一點煤氣味,房間外的走廊都是煤氣樽。不過向來最關心洗衫及晾衫問題嘅Rachel應該好開心。因為開左暖爐,佢洗D可以好快乾。哈哈!!



Mehran Hotel


 


Mehran Hotel的房間





安頓好以後,我唔理三七二十一換了睡褲就睡,而且好快就著,儘管張床真的有點硬。Rachel一如所料善用這裡的暖爐和熱水沖涼、洗衫、晾衫先瞓。點解佢仲咁好精力搞呢搞路 ?

一睜大眼已經3點幾。Rachel仲瞓緊。後來聽Rachel講,我直頭係昏睡左,令佢一度擔心我係咪中左煤氣毒。

露台外陽光明媚。我拿出昨夜巴士上派發的乾糧當brunch,仲沖埋香港帶來的即溶咖啡,諗住坐喺露台慢慢歎。點知正坐低之際,發現張椅子上的灰塵成寸厚,嘗試去抺,抺到張紙巾都黑晒,張椅子都仲係好多塵。惟有打消坐喺露台brunch的浪漫念頭,企喺度食就算。

房間露台的風景


不久Rachel也睡醒了。正準備動身出外走走之際,旅館老闆忽然像蜘蛛俠一樣在我們位於3樓的房間的露台外出現!! 他邊向我們說SORRY 邊抓著露台的窗框爬到隔壁房間的露台,畫面相當震撼,我和Rachel都看得O了咀。回過神來之後,老闆敲我地房門要再跟我地say sorryRachel 連忙把晾在房間內的內衣褲收起。老闆話因為隔離房個住客冇帶鎖匙,所以要爬露台入房幫佢地開門。見老闆態度誠懇,我地都嬲佢唔落。好彩頭先唔係換緊衫啫。老闆又交左張紙條俾我地。原來係香港女孩Kimmy留給我們的what apps no. 本來仲諗住搵埋佢一齊食lunch。但因為太好瞓,一不小心瞓到人地走左都唔知。

5點左右先出去行,太陽仍然頗猛烈。Masuleh不大,慢慢走的話一兩個小時都行得晒, 所以我們先可以咁hea,下午5點先出門。連日來我們在伊朗都是暴走,這麼hea的日子真的不多。

Masuleh成為明星

Masuleh已經開始商業化。村內有不少tea house和手信店,可幸還未到令人討厭的程度。這天不是假期,但本地遊客很多。


村內的T ea house和手信店



從 Masuleh 望向對面的山坡

Masuleh 的建築特色- 別人的天台成了自己的前園





晾衫 -  Rachel 最 concern 的問題

















在村內閒至七點鐘回旅館的餐廳吃晚飯。我們的旅館是村內少數提供英文menu的餐廳。點了kebab lamb rice跟一碟據menu稱是當地的傳統菜 - 茄子+番茄+蛋混合物撈飯,雖然賣相有點令人倒胃,但食落咸咸地幾開胃,係少數我覺得好食嘅伊朗菜。至於kebab lamb rice的羊肉則燒得太耐,好難咬。

旅館的半開放式餐廳

前面是lamb  kebab  rice,後面是茄子+番茄+蛋混合物撈飯


正當我努力跟非常難咬的羊肉搏鬥時,身旁忽然湧來了一班女學生,問可唔可以同我地影相。我當時低頭扯緊嚿羊肉,想抬頭回應都回應唔到。做明星真係困身嘞。




Masuleh夜景

第二天一早我就被日出的太陽光弄醒,於是出露台拍了些日出照,之後再瞓,又瞓到十點先起身,十一點先出門。

日出照

日出照

趁上午的陽光不算猛烈,我們繼續在村內拍拍照,遇到另一班女學生。她們是英語班的學生,由兩個老師帶隊來Masuleh一日遊。見到我地兩個遊客,學生們又影相又拍movie,令我們又再當明星。老師竟然說我長得像伊朗人。唔係啩?  之後老師要求其中一個班上表現較好的學生跟Rachel單對單對話,並同學錄影。那學生似乎有點緊張,我估如果唔係咁多人圍住佢應該可以講得更好。



早上的Masuleh比黃昏更上鏡 












係咪曬黑左,所以俾人話似伊朗人? 不過總好過喺Mashhad俾人以為係菲律賓人

伊朗風情- 曬地顫









仍然自由、還未夠年齡戴頭巾的伊朗小女孩。聽說女孩8歲就要戴頭巾。8歲的女孩們是怎樣接受一下子與頭巾為伴的日子? 

中午回旅館吃午餐,encore了昨天吃過的那碟茄子+番茄+蛋混合物撈飯,好開胃,極速食完。


搵路影Masuleh的全景
下午到村對面的山坡走走,打算拍下Masuleh的全景,並找尋昨日從村內望過來見到的一個瀑布。只是走著走著,我們誤進了墓園。之後看到一個瀑布,但規模較小,看來不似昨日望到的那一個。

誤進了墓園後轉入正確山路

Masuleh的全景

 瀑布外有條很簡陋的橋,要繼續行就要過橋。Rachel 放棄,我見有人順利行過就自己繼續行,不過都已經冇乜野睇,就無謂冒險再行,番轉頭搵Rachel落山。



叫我們猶豫了好一陣子的簡陋的橋

過了橋後的山路


過了橋後的風景


落左山行另一條寫住通往 “natural water”的路。頭先以為natural water係指俾人打水用之類的水源,沒料到 “natural water”真係尋日見到果個瀑布,行幾級樓梯就到,等我地頭先仲行左咁多冤枉路。

 “natural water”


行左兩個鐘已經身水身汗。天色又開始轉差及多雲,我們便回到旅館的餐廳休息一會。我們今晚是坐9點的班車去Tabriz,時間多的是,不打算坐的士到Rasht bus terminal,改坐巴士省點錢。老闆說到  Fuman 的巴士開6點,我們就坐到5:30才動身去停車場等巴士。在餐廳休息期間無所事事。我們的目光都集中在餐廳旁邊一檔賣醃製零食的小攤檔上。Masuleh的村民多是老弱婦孺,但奇怪這個小攤檔是由一個一身陳小春hip hop打扮的潮童打理。而且潮童也不馬虎,用心擺設及清潔攤檔,沒生意的時候則低頭玩平板電腦。潮童身旁有時會有一個打扮光鮮的城市look男人陪他看店。這兩人怎麼看都不似村民,也不似鄉下人。我和Rachel對於他們為什麼會在Masuleh賣零食作了一番討論會,夠無聊的。究竟他們是來到鄉下找創作靈感的音樂人? 還是為了逃避世俗眼光及宗教枷鎖而隱居Masuleh…. 同性戀者?

轉折的 回Rasht之路
帶著問號,我們5:30pm來到村口的停車場等巴士,但一直都不見巴士,只有的士。的士司機見到我地兩個遊客當然唔會放過。我話我地要坐巴士,佢話巴士要8點先有。我唔相,但6點,都仲未有巴士的踪影。問了停車場一個穿上制服、疑似管理交通的人巴士在哪,不知他有沒有聽懂,只叫我們坐的士。無奈之下決定先坐的士去Fuman再作打算,費用7萬,仲要搭多個本地人。

去到Fuman市中心,司機又講了一堆波斯文。在一個略懂英文的青年街坊幫助下,我們才知道市中心沒有車去Rasht。我們要找一架的士先去Fuman bus terminal,再找另一架的士去Rasht。很快就有的士去Fuman bus terminal,車費3萬,但古惑的司機竟然找少左5千蚊俾我地。

Fumanbus terminal 亦好快搵到去Rasht bus terminal的士。叫價20萬,講價至15萬。司機似很少接觸外國人,雖然不諳英語,但對我們相當好奇,成日聊我地傾計。佢怕我地悶,仲開左架車個電視俾我地睇,播放一D其他中東國家嘅性感女郎跳舞片段。

到了bus terminal,我們在一fast food shop 買了個5rails 的三文治 (again)作晚餐。今次個三文治出乎意料地有肉汁有雞味。

去巴士公司的候車室等車,巴士公司的職員都認得我地,問我地 “Masuleh, good?” ,又請我地食薯片,仲用broken English問我拎 “internet address”。不過佢連”email “呢個字都唔識,我諗我俾個email address佢都冇乜用。所以扮聽唔明冇俾佢。哈哈!

等等吓車,巴士職員話架車要delay到十點先開,叫我地兩個入去巴士公司office等,我地唔肯。再等,可能因為唔夠客,又話要delay 到十一點先開。其他乘客開始鼓譟,但都相當斯文,只係嘈幾句。十一點,終於都可以上車去我的伊朗旅程中最後一個目的地 – Tabriz去。

3 則留言:

  1. 我一諗起蜘蛛俠就笑死我

    回覆刪除
  2. 我地黎緊5月會去伊朗, 想請教你Mehran Hotel 既聯絡方法, 謝謝!

    回覆刪除
  3. 你要搵搵 Lonely Planet了。我已經冇 keep.

    回覆刪除

跟Mirror 悲喜與共 - 記Mirror Feel the Passion Concert

入坑三年,終於可以以合理距離現場睇到Mirror 12子的演出。雖然去年有兩次機會見到mirror,分別係迪士尼Fantastic Meet活動的mini concert 同埋喺會展搞嘅12怪盗分享會,但兩次的體驗都頗災難性。迪士尼那次雖然已提早兩小時去擺位,但因係唔夠早,連鏡仔...