2019年9月1日 星期日

一個人的俄羅斯之旅 [二] - 聖彼德堡慶祝勝利日


今日係俄羅斯一年一度慶祝二戰完結的勝利日,整天都有一系列慶祝活動。可能因為時差加上呢邊早天光的關係,我竟然六點幾就醒了,再也睡不著,就決定一早起身,食個飽早餐,早啲去Palace Square 擺位睇閱兵!!



本來由我hostel 出大街行二十分鐘就到 Palace Square,  但我hostel 轉入大街的行人路封了。去內街兜個圈再嘗試從另一路口入大街, 點知都係封路,似乎係整條大街都封了路。不過在兜圈的時候被我發現了廉價自助餐廳 Stolovaya no.1, 趁冇乜人食左早餐先講。


在俄羅斯的第一餐,有薯仔、cheese & ham pancake 奄列, 都不用HKD20, 好飽。

由於唔熟路,決定坐地鐵去Palace Square. 出站時不用睇地圖,跟住人潮行就是了。

街上不少人售賣軍帽和旗,不少人也自備了,或繫上橙黑間條的勝利日蝴蝶結,節日氣氛濃厚,但人們還是安靜的。步行去palace square 途中見士兵列隊行過,應該是準備去參加閱兵的, 心情興奮 !! 只是原來我見到的呢一批已經是最後一批的了。還是快點走到palace square擺位。

災難性的閱兵儀式
來到閱兵現場,方發現可以正面睇閱兵的地方都被封,平民百姓只能在冬宮斜對面隔住個十字路口的地方打側望過去。如果企到第一排都仲可以望到,但我在距離閱兵一小時前到達已經太遲。前面已經有幾重一米九的俄羅斯人牆,仲要我個位係側..側..側...側過側田, 真係都唔知走好定留好。
睇閱兵個位側..側..側...側過側田

只能透過巴士站玻璃看到閱兵的情況

我站在一個巴士站後面的石級上,期望企高一級可以透過巴士站的玻璃牆望到閱兵。但等等吓,遲來的人都塞在石級前的行人通道上,我的視線幾乎被前面的一米九俄羅斯人牆擋住了。乜都睇唔到。
當一米五的香港人嘗試在一米九的俄羅斯人牆看閱兵,視線是這樣的。

堅持左半個鐘,覺得咁企都唔係辦法,不如走去搵閱兵終點,睇下會唔會可以見到士兵散水都好。但走都不是那麼容易。現場完全沒有人潮管制,狹小的通道同時是入和出的路,走不了多久我又被塞住了。此時閱兵完畢的坦克車和裝甲車駛入我剛才停留的位置,眾人叫囂,但這裡沒有石級,我的視線,100%完全被前面目測身高一米九的俄羅斯大場擋住,只能從他們舉高手拍照時從他們的手機屏幕看到出面的情況。

既然走唔到,就番轉頭睇吓啲坦克車。今次可以睇得好清楚, 但當坦克車一開,煙塵都飛了過來,氣味很難聞,令人呼吸困難。我對坦克車的興趣一般,決定放棄走人。

坦克車一開,煙塵都飛了過來,氣味很難聞,令人呼吸困難

只是要走也不容易。其實此時已有不少人想走,但又有不少人要入來。由於沒有人潮管制,入和出的人塞在一起,進退兩難。忽然聽到有人大聲說了一堆俄文,又有人大聲笑著回應, 原來是有市民自發做人潮管制,分批攔住了想入的人,讓我等想出的人先走,我這才可以擠到去出口,結束了這場災難性的閱兵體驗,呼吸到新鮮空氣。由我想走到真係走得到,才幾十米的距離,花了一小時。不得不佩服俄羅斯戰鬥民族的冷靜和忍耐。這樣的情況下都沒有人爭執嘈吵。大家都只是安靜地在等候。

因為封路,完全沒有概念閱兵的終點會在哪。我打消了去搵士兵的念頭,趁住封路咁爽,係漫步聖彼得堡嘅好時機,就隨意走走,享受節日氣氛。

閱兵完結後的冬宮廣場

這是達官貴人觀賞閱兵的位置。在這裡待不了多久又被警察軀趕了。

封了路的大街正準備下午的老兵巡遊儀式


感人的老兵巡遊
下午兩點半,大街有二戰老兵巡遊。今次活動比較親民,在大街行人道上就可以看到。我提早半小時去擺位都可以企到最前排。路邊有小鮮肉靚仔士兵維持秩序,算係稍為彌補我今朝觀賞閱兵失敗的損失。


老兵巡遊準時開始,大會更找來二戰時的舊軍車載他們出場,又有一些穿上舊軍服的年輕士兵跟老兵一起巡遊。內斂的俄羅斯人也終於熱情起來,向老士兵歡呼揮手。我身後的俄羅斯大媽竟然感動落淚了。其實每年一次讓大家在勝利日感謝老士兵為國家的貢獻都幾有意義。點解中國冇嘅?




老士兵巡遊後就到戰時身亡的士兵後人舉著逝者的照片的巡遊環節。這個場面也令我感動得差點流淚。因為巡遊的親屬實在非常多。其實這天走在街上就可以看到很多人拿著逝者的照片。七十幾年過去,相信不少參與巡遊的年輕人根本不認識逝者,難得這個傳統可以一直堅守下去,令我感受到俄羅斯人冷漠的外表背後溫情的一面。


穿上民族服飾巡遊的陣亡士兵家屬

只係參與嘅親屬真係非常非常非常之多,睇左半個鐘都仲有親屬來緊。剛才站在大街兩旁觀賞巡遊的市民都紛紛散去,我也走得又累又餓,於是去附近商場超市cafe 坐低食個tea。

彼得要塞及Palace Square 慶祝活動
根據 hostel 給我的勝利日schedule, 傍晚七點在彼得要塞有慶祝演唱會,於是坐地鐵去彼得要塞。但我走到那裡並沒有發現有演唱會。

演唱會看不到,卻看到了俄羅斯大叔曬日光浴

巴士改成的公廁,俾左30 rub 去體驗。不過衛生情況不佳。

我從彼得要塞步行去 palace square, 那裡都有慶祝活動, 只是去到時已經做緊最後一個大合唱環節,一大班人在台上高唱俄羅斯紅歌。主持人的語氣充滿中央台春晚feel, 提醒我其實大陸共產黨都係師承俄羅斯的。俄羅斯是白人版中國呀!!


Palace square 慶祝活動散水,行左成日我都要食餐飽,迎接十點的煙花匯演。走番大街,見網上介紹過的潮店 Market Place 就入去幫襯。Market Place 係半自助形式,店員英文比較好,但以俄羅斯物價而言是略貴,點了一份雞排,一份千層麵,一份雞湯已經要 HKD60,雖然味道不錯。由於太多人,我要同兩個英國遊客搭枱。自閉左成日,終於都有人同我傾計了。其中一個是Apps Designer, 佢同我講原來 iphone 內置左個apps叫 Health, 會自動計算每日的步行里數。佢地今日行左十四公里,已經覺得好累,連陣間煙花都唔諗住睇。我一打開個apps, 驚訝地發現我今日竟然行左24公里,兩個英國佬都話我勁,行多佢地一倍。

勝利日的煙花匯演
別了英國佬,我一個人到河邊等睇煙花。距離十點放煙花仲有個幾鐘。唔太清楚放煙花的具體位置在哪。前排企位都被擺佔,我站在兩個個子較矮的俄羅斯師奶後等。我喺香港都冇特登去維港睇煙花呀! 依家竟然一條友戇居居來等睇煙花。

十點,煙花開始。原來唔係喺我正前面,而係喺右邊,但好彩都算係睇得幾清楚。其實成個過程得十分鐘,花款沒有香港的多。不過人在外地,睇得特別興奮。



俄羅斯人都會Natural High
煙花完後,我隨著人潮走到大街步行回 hostel. 大街上人們情緒高漲,不時有大聲歡呼,前面的人聽到後面歡呼又跟住歡呼,未見過俄羅斯人咁熱情咁high。有年輕人甚至高聲唱起俄羅斯紅歌 ; 有賣藝者在大街上唱流行曲,聽眾都顯得相當興奮,又唱又跳。我都好想香港有個勝利日呀 !!


睇完賣藝,轉個頭,原來大街已不知不覺解封了,通車了。剛才的歡樂氣氛也一下子結束了。我都好唔捨得勝利日就這樣完結了。


回到hostel, check 吓 iphone 個健康apps , 我今日總共走左29公里。雖然唔知有幾準,但我腳趾公真的走到冤痛了。

香港幾時都可以有個勝利日??

沒有留言:

張貼留言

跟Mirror 悲喜與共 - 記Mirror Feel the Passion Concert

入坑三年,終於可以以合理距離現場睇到Mirror 12子的演出。雖然去年有兩次機會見到mirror,分別係迪士尼Fantastic Meet活動的mini concert 同埋喺會展搞嘅12怪盗分享會,但兩次的體驗都頗災難性。迪士尼那次雖然已提早兩小時去擺位,但因係唔夠早,連鏡仔...