2015年6月19日 星期五

窮遊伊朗(七) - Shiraz設拉子的三天兩夜 (上)


上次在伊朗第一次坐長途夜巴士搞到一肚子氣,今次終於坐到一架「堅」的VIP BUS座位寬敞,有乾糧派,唯一不足係冇腳踏,對腳惦唔到地。


巴士12:00AM開車,六點左右就到Shiraz。由於係瞓瞓吓忽然到站,我地都顯得有點狼狽。伊朗之旅我一共坐左七次長途夜車。由於每次到站都好突然,基乎每次落車都係好呢HEA,頭巾半落,披頭散髮。為左 0係車上有優質睡眠,我戴黑超、耳塞、頸枕,著埋羽絨褸 (其實唔係好凍。只係羽絨褸最輕,所以帶上車用)。只係裝備愈充足,落車的呢 HEA 指數就愈高。

大概是為免的士司機開天殺價,Shiraz bus terminal坐的士要買飛。由的士站職員出價,再安排司機接載。我們要住的Golshan Traditional Hostel其實離巴士站好近,估計只有大約1.5公里,但的士錢要8(HKD$24)。後來我們發現在伊朗的士價格是視乎受人數。一個人坐的士會平過兩個人一齊。同司機講價,要講清楚係一個人0既價錢定係兩個人。

去到 hostel門口,雖然天仲係好黑,好彩有職員開門,仲俾我地入dorm room休息。這旅館是一個去年到過伊朗旅行的朋友介紹的,位置很好,跟粉紅清真寺很近,dorm room 床位一晚要40萬,約HKD$120,不算便宜,但common area的庭園挺舒適,而且wifi 很好。只是common area 的廁所好似冇抽氣設施,好臭; dorm room 裡面個廁所馬桶太細,容易有屎漬。員工又不見得會日日打掃個廁所,要自己開聲叫人清理屎漬。

 Golshan Traditional Hostel

Golshan Traditional Hostel的早餐


瞓到九點俾庭園食早餐0既住客嘈醒。我們也出去食早餐同check in。呢間  hostel 算係走中檔路線,多數住客都係 couple family,冇乜backpacker,並唔係一個結識朋友0既好地方。早餐就冇Yazd Orient Hotel咁精彩,有烚蛋、青瓜、番茄、洗碗布烤餅,沒有熱食。我們在dorm room 又遇到了上海伯伯。他晚上就坐夜車去Tehran,很快就會結束他的六天伊朗之旅。

「橙子花園」Naranjestan-e-qavam


食完早餐都仲係好眼瞓,繼續休息至2點鐘先步行去附近的「橙子花園」Naranjestan-e-qavam,入場費15萬,很貴,但的確挺漂亮優雅,較Shiraz另一個更出名的花園「天堂花園」更具可觀性。


在「橙子花園」吃昨晚巴士派的乾糧當lunch。吸引了一個爸爸的視線,將自己個仔「擺上枱」來跟我們合照。




圖右上- 橙子花園大宅內的天花圖案是德國婦女。在伊朗很少見。

 橙子花園大宅的bling bling大門 ,很壯觀,值回票價了!


bling bling牆身是鏡,可以自拍







遊畢「橙子花園」,在附近的小巷亂轉,看見一所學校。正值放學時間,好奇去看看,竟遇上猥瑣佬揸住架電單車低速行駛跟住我地,仲伸手入自己褲襠有所動作,SHIT! 嚇得我和Rachel急步離開。其實我地相貌平庸,一把年紀,衣著保守,何解會引起猥瑣佬的衝動??


圖加上電單車上那個人就是猥瑣佬


回到大路,我們向巴扎出發。Shiraz的巴札規模很大,由多座看來都差不多的巴札組成,指示不足夠,綜橫交錯,迷路是必然的。




圖中:巴札買的甜品 Faludeh,像一絲絲的刨冰,很甜,加檸檬汁會好吃一點
圖右:唸小學時公公在大陸買給我和弟弟的俄羅斯方塊遊戲機,一部黃色一部黑色,
竟然係伊朗巴扎見到,真係時光倒流十幾年。

偶遇一家型格茶館

 偶遇一家型格茶館

 亂走之下找到了一家  Lonely Planet  介紹的傳統餐廳便入內幫襯。因為錯過了,就基本上好難搵番佢轉頭。


點了據說是「窮人恩物」的Dizi 及穩陣的選擇Kebab rice,共39 (HKD$120左右)Dizi食法比較複雜,要待應幫手先搞得惦。 Dizi其實是豆、肉、薯仔、蔬菜的混合物。食的時候先將混合物內的湯倒出,伴「洗碗布」烤餅食之後用工具將混合物搗爛,伴「洗碗布」烤餅食。不難吃,沒有中藥味。但不能說好吃。

食完飯想番hostel,問左幾個人走了不少冤枉路才找到巴札最接近hostel的出口。

粉紅清真寺
第二天7點半就起床,因為要趕在八點前到攝影勝地粉紅清真寺拍照。上海老伯說其實要等到十點左右清真寺的彩色窗花才是最光最漂亮,但8點半之後,旅行團一波一波的來。所以還是趁我們住得近,早D出門去拍個無人的照片吧。

我地八點來到,已經有幾個遊客到左。大家都只是靜靜地拍照,沒有人走近窗拍到此一遊照。粉紅清真寺的賣點是陽光照射下的彩色窗花,但工作人員只肯打開上半部的窗簾,下半部的窗被窗簾遮蔽,沒有陽光照射。我們問工作人員可否打開下半部的窗簾,他們指了指手錶,咕嚕咕嚕的一大堆波斯語不知說什麼,只好放棄。

後來8點半左右,真的有一個日本旅行團來了。人多了,開始有人不客氣走入彩光範圍拍到此一遊照。旅行團走後,又來了一些國內遊客擺pose拍照,幸好人數不多,對我們沒有很大影響。


上午8時的粉紅清真寺。太陽光還未照射到地顫上

上午8時的粉紅清真寺

開始有陽光照射到地顫




寺內的可蘭經成為遊客拍照的道具



接近十點,陽光透射窗花如水銀瀉地



當遊客開始減少,我請一個手持單反相機的美國女遊客幫我拍張到此一遊照,想不到之後她找我當她的 model,著我走到彩光下讓她拍照。臨走時我留了我的email address給她,著她把照片發給我,這是她幫我拍的到此一遊照。


其實在粉紅清真寺拍到此一遊照挺困難。無論擺咩野pose,都好似好作狀。


粉紅清真寺的外圍及長廊。只是大家都把注意力放進窗花上,沒人欣賞



在粉紅清真寺逗留至10點左右回hostel 食早餐。問hostel manager有冇tour 去睇Persepolis遺跡,manager話佢地可以幫忙搵司機,中國人特惠價US$45。我們覺得有點貴,問佢知唔知有冇巴士鴨仔團去,點知佢擰轉頭聽個電話之後就冇答我。後來我聽到佢同D老外開價都係開US$45,根本冇咩中國人優惠,條友都幾古惑。

食完早餐,陪Rachel去郵局寄postcard之後去tourist information center打聽有冇cheap tour,個職員話冇,都係叫我地自己包車去。於是再行去Lonely Planet介紹的一家Travel agency 問,鴨仔團$30一個人,包車則是US$40一架車。其實我地對Persepolis都唔係特別大興趣,又估計0係我地hostel應該唔會搵到人一齊夾份包車。雖說很多人認為Persepolis是伊朗一重要景點,有歷史意義,只是視覺上只是一片廢墟,沒多少觀賞價值。與其俾幾十蚊美金去睇,不如食左佢或者用來買紀念品好過啦!我們決定膚淺一次,skipPersepolis


途經Arg-e Karim Khan城堡,上海伯伯說裡面破破爛爛的,沒什麼好看,於是在外面拍個照就skip掉,繼續向免費的景點「綠鏡子陵墓」Imamzadeh-ye Ali Ebn-e Hamze 出發。

Arg-e Karim Khan城堡

Arg-e Karim Khan城堡

沒有留言:

張貼留言

跟Mirror 悲喜與共 - 記Mirror Feel the Passion Concert

入坑三年,終於可以以合理距離現場睇到Mirror 12子的演出。雖然去年有兩次機會見到mirror,分別係迪士尼Fantastic Meet活動的mini concert 同埋喺會展搞嘅12怪盗分享會,但兩次的體驗都頗災難性。迪士尼那次雖然已提早兩小時去擺位,但因係唔夠早,連鏡仔...